myndig för faan!

Citat om födelsedagen (Mange) "Vi har bara ätit hela jävla dagen, gör ni alltid så här? Varför är inte ni tjocka?!" 

Detta citat summerar alla mina och min farmors födelsedager (i alla fal de senaste 18). Farmor och jag fyller år på samma dag.

 

När hon snart skulle bli farmor var hon väldigt lycklig, det enda krav hon hade var att hennes barnbarn inte skulle sno hennes födelsedag och ta hennes plats i centrum. Men tio dagar efter beräknad tid satte sig min mor på min farmoders säng kant under morgonfirandet den 29 juli och sa ” förlåt Kajsa, men det blir ida”.

 

Farmor var såklart glad ändå och vi ha haft 18 underbara födelsedagar tillsammans! Alla förutom en har det varit födelsedagsglitter i vattnet. Detta är säkert nått som inte ni vet men när det glittrar i vattnet på sommaren så tränar det inför min och farmors födelsedag då det glimrar allra mest. Eller så brukar det i alla fal vara. I år rullade i stället tunga moln in över Stockholm och bjöd på födelsedagsregn istället för glitter. Drömmar om Champagne picknick a la farmor Kajsa krossades… Men dagen blev lyckad ändå tack vare underbara vänner och den bästa familjen i hela världen!   


Jag fick det största packetet!

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Cykelturen hem va awsome! Jag körde i ALLA vattenpölar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0